Merken (monturen)

 

Monturen zijn er in vele varianten, zowel modern als klassiek. Onopvallend, lichtgewicht, randloze modellen tot exclusieve, hand gemaakte monturen. Voor welke stijl u ook kiest, het montuur moet bij uw persoonlijkheid passen en uiteraard comfortabel dragen. Graag helpen wij u bij deze keuze.



Look

 

Ieder moment het gevoel ervaren van eenvoud en comfort, dat is wat u ervaart bij het dragen van een Look montuur. Elke seconde van de dag genieten in stijl en spontaniteit zonder concessies te doen aan ons zelf en onze passies. Stijlvolle, comfortabele modellen in moderne kleurstellingen en gemaakt met de nieuwste technieken. Het dragen van een Look montuur geeft gewoon een heel goed gevoel.

Komono

Komono is in 2009 gestart door Raf Maes en Anton Janssens. De gedachte achter de lancering van Komono was dat ze betaalbare accessoires wilden toevoegen aan de Europese markt. Door te werken met minimalistische lijnen, inspirerende kleuren en esthetische vormgeving probeert Komono betaalbare luxe te brengen. Na horloges en zonnebrillen is Komono sinds 2016 ook gestart met een optische collectie welke u bij geselecteerde opticiens zoals Mol optiek kunt vinden.

Komono is een community vol dromers en designers die zich toewijden om perfect getimede accessoires te brengen volgens de Belgische traditie van doorzettingsvermogen en vakmanschap. Komono haalt haar inspiratie uit de latest fashion, verschillende culturen, moderne architectuur en die vertalen ze naar haar accessoires, horloges, zonnebrillen en optische monturen.

Komono's slogan luidt dan ook niet voor niets: KOMONO is the perfect blend of vision and time.

Komono zelf betekent "kleine dingen" en de naam is voortgekomen door een reis naar Japan waarop de twee eigenaren elkaar voor het eerst hebben ontmoet.


Brett

 

 

Voor de ontwerpers van het nieuwe Franse brillenmerk BRETT zijn echte mannen tegelijkertijd gentlemen en bad boys. Een flink contrast dus, maar dat is ook waar het merk zijn bestaansrecht aan ontleent. Want ook de coole monturen van BRETT kenmerken zich door tegenstellingen en contrasten.Wat van voren gezien een mooie dunne rand is, kan vanuit een ander perspectief juist zwaar en grof zijn. De ontwerpers lieten zich vooral inspireren door The Persuaders, een waanzinnig populaire tv-serie uit de jaren zeventig waarin Roger Moore en Tony Curtis de hoofdrollen speelden.

Jaguar

 

De traditionele waarden van het merk Jaguar zijn: luxe en elegantie, superieure kwaliteit en exclusiviteit. De correctiemonturen van jaguar combineren een uitzonderlijk design met technische perfectie en stijlvolle luxe.

Henry Julien

 

Henry Jullien is één van de oudste, in de jura gevestigde Franse brillenproducenten. Van oudsher is de jura het centrum van de optiek in Frankrijk. Bij Henry Jullien wordt alles van de bril in eigen huis gemaakt. Als enige bedrijf in de wereld maakt deze fabrikant de brillen nog altijd van duurzame walsdoublé. Dat vergt een bijzondere techniek, maar dat beheerst Henry Jullien inmiddels al sinds 1921. Daarmee zijn ze ook bekend geworden in de hele wereld en dat zijn ze nog altijd. Ook in Nederland is Henry Jullien een begrip, mede door de enorme lange levensduur en chique uitstraling.

Clayton Franklin

 

Twee Engelse studenten besloten een brillenmerk te creëren. Monturen met een filosofie. Hun uitgangspunt: "Klassieke voorwerpen krijgen door de eeuwen heen altijd weer een nieuwe vorm". En dat is nog altijd het credo van Clayton Franklin.

 

Elke bril heeft een ingetogen vormgeving maar is tegelijkertijd wel helemaal van deze tijd. De monturen worden gemaakt in Sabae in Japan bij het in de optiekwereld bekende Hiero House. Sabae is hét optiekcentrum van japan met vele specialistische producten.

 

De basismaterialen voor de collectie bestaan uit acetaat, Sterling zilver en titanium. Ervaren vaklieden maken de brillen voor een groot gedeelte met de hand waardoor de kleinste details tot in de perfectie worden uitgevoerd. De stijl van de ontwerpen mogen we retro noemen, maar is tegelijkertijd hedendaags.

Germano Gambini

 

De trend voor het komende jaar!

De "lichte lijn" is afkomstig van het potlood van Germano Gambini in de jaren '70, met als doel , het gezicht niet volledig te bedekken.

Eenvoudige lijnen, originaliteit in vormen en heldere kleuren.

De lichte Germano Gambini bril, is aanpasbaar aan elk gezicht.


Dutz

 

Dutz maakt de stap van een standaard bril naar een modische bril door aparte, kleurrijke details op een subtiele manier toe te voegen: vaak verwerkt aan de binnenzijde van de bril en soms ook aan de buitenkant. Een apart dessin, trendy vormen, afwijkend kleurgebruik... iedere bril heeft een 'knipoog'. Zonder dat die knipoog direct opvalt. Daarmee wordt de laagdrempeligheid waar Dutz én Nederland om bekend staan behouden.

 

Dutz maakt een modieuze bril voor iedereen bereikbaar. En met iedereen bedoelen we dan ook iedereen. Daarom is de collectie zeer breed gericht op mannen, vrouwen en kinderen, van 8 tot 88 jaar. Van dames- en herenmodellen tot een uniseks-collectie, een kindercollectie en een collectie voor trendy tieners want. "everybody can be so Dutz!"


Mykita

 

MYKITA is een moderne fabriek die precisie en vakmanschap combineert met nieuwe technologieën.

Een constante zoektocht naar innovatie, het gebruik van bijzondere materialen en een schat aan ervaring in het ontwerpen van brillen zijn de bepalende elementen achter de collecties van MYKITA.

Een sleutelfactor in het succes van het bedrijf is de holistische bedrijfsfilosofie, die brengt expertise van alle disciplines onder één dak samen, het MYKITA HAUS gevestigd in Berlijn.


Joop

JOOP! is een label voor zelfbewuste mannen en vrouwen

Het heeft een goed ontwikkeld gevoel voor stijl, persoonlijkheid en sex-appeal. Vandaag de dag heeft het label Joop! een belangrijke positie tussen de Duitse en internationale labels. De collectie is extravagant, sexy en glamourvol. Met deze gegevens heeft Joop! Eyewear zijn collectie samengesteld.

Joshi
Waarom zou je kiezen voor gewoon, als het ook buitengewoon kan zijn?
Een bijzondere bril kan jouw persoonlijkheid onderstrepen.
En daarom mag je best een beetje experimenteren! Durf jij?

Ray ban - Guess  - Komono  -  Penn&Ink  -  Jaquar - Henry JulLien  -  Clayton Franklin  -  Look  - Menrad -  Dutz -  Germano Gambini  -  Joop!  -  Swarovski - Mykita - Joshi - Brett.